دانلود مولفه ها و نظریه های هوش هیجانی و پایان نامه ارتباط آن با مفاهیم دیگر , باکیفیت ترین مولفه ها و نظریه های هوش هیجانی و پایان نامه ارتباط آن با مفاهیم دیگر موجود, فایل مولفه ها و نظریه های هوش هیجانی و پایان نامه ارتباط آن با مفاهیم دیگر , مقاله تحقیق پاورپوینت در مورد مولفه ها و نظریه های هوش هیجانی و پایان نامه ارتباط آن با مفاهیم دیگرهدف از این تحقیق برررسی مولفه ها و نظریه های هوش هیجانی و پایان نامه ارتباط آن با مفاهیم دیگر بصورت کامل و جامع و با منابع جدید می باشد
هدف از این تحقیق برررسی مولفه ها و نظریه های هوش هیجانی و پایان نامه ارتباط آن با مفاهیم دیگر بصورت کامل و جامع و با منابع جدید می باشد
تعداد صفحات | 64 |
حجم | 0/257 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دانیل گلمن مؤلفه های هوش هیجانی را به شرح زیر بیان می كند:
1- خودآگاهی: شناختن هیجان هایی كه آن را احساس می كنیم و دلیلش را نیز می دانیم. خودآگاهی، آگاه بودن از حالت روانی خود و تفكرها درباره آن حالت است.
2- خودگردانی: تعادل هیجانی را خود گردانی می نامند. گاهی از خود گردانی به معنای كنترل احساسات، عواطف و تكانش ها یاد می كنند. خود گردانی یك قابلیت زیر بنایی است كه در كنترل رفتارهای هیجانی نقش مهمی دارد.
3 - انگیزش: به معنای مولد، ا ثر بخش و خلاق بودن در زمینه كاریست. انگیزش توانایی انرژی دادن به دیگران و هدایت رفتار آنان بر خلاف داشتن روحیه ضعیف را دارد. در انگیزش از هیجان ها به عنوان ابزاری برای رسیدن به اهداف استفاده می كنیم.
4 - همدلی: توانایی همدردی كردن با احساسات دیگران و شناخت دیدگاه آنها را همدلی می نامند. همدلی توانایی شناخت و نفوذ بر حالت هیجانی دیگران یا آگاهی نسبت به احساسات، نیازها و علایق دیگران است. همدلی به معنای دیگر وارد شدن به حریم احساس دیگران است.
5 - مهارت های ارتباطی یا اجتماعی: توانایی شناخت و همدلی با دیگران، برقراری ارتباط مؤثر، گوش دادن عمیق و پرسیدن سؤالات مهم، تشریك مساعی، مربیگری و مذاكره كردن از اجزا این مهارت محسوب می شود. به عبارتی دیگر آگاهی و شناخت نسبت به هیجان ها و احساسات دیگران، مهارت گوش دادن به احساسات دیگران در زمانی است كه افراد دچار هیجان و احساسات هستند و نیاز به گوش دادن حرف های آنان را دارند (زارعان و بخشی پور، 1386).
جدول 2-1. چارچوب هوش هیجانی
قابلیت فردی | |
خودآگاهی | 1 - آگاهی هیجانی: شناخت/ درك هیجان های خود و آثار آن |
2 - خود ارزیابی صحیح: شناخت/ درك نقاط قوت، ضعف و محدودیت های خود | |
3 - خود باوری: احساس لیاقت، ارزشمندی و توانمندی | |
خودگردانی | 1 - خود كنترلی: جلوگیری از بروز اختلالات هیجانی و تكانش های موجود |
2 - وظیفه شناسی: پذیرش مسئولیت در قبال عملكرد فردی | |
3 - قابل اعتمادی: حفظ معیارهای صداقت و درستكاری | |
4 - انطباق پذیری: انعطاف در پذیرش تغییر و كنترل آن | |
5 - نوآوری: سازگاری در مواجه با ایده ها، راهكارها و اطلاعات جدید و بكر | |
انگیزش | 1 - رشد گرایی: تلاش برای بهبود یا رسیدن به معیارهای برتر |
2 - تعهد: همسویی با اهداف گروه یا سازمان | |
3 - ابتكار: آمادگی استفاده از فرصت ها | |
4 - خوش بینی: جدیت در رسیدن به اهداف به جای دیدن موانع و عوامل بازدارنده | |
همدلی | 1 - شناخت/ درك دیگران: شناخت عواطف و دیدگاه دیگران و تأثیر آن در تصمیمات |
2 - بالندگی دیگران: اعتقاد به رشد دیگران و تقویت توانمندی های آنها | |
3 - خدمت مداری: پیش بینی ، شناسایی و ء نیازهای مشتریان | |
4 - هدایت تنوع: رشد فرصت ها از طریق به كارگیری افراد با فرهنگ ها و نژادهای مختلف | |
5 - آگاهی ی: مطالعه هیجان فعلی گروه و قدرت روابط | |
مهارت های اجتماعی | 1 - نفوذ گذاری: استفاده از فنون اثربخش برای متقاعد كردن دیگران |
2 - ارتباطات: گوش دادن درست و ارسال پیامهای قابل قبول | |
3 - مدیریت تضاد: گفتگو و دفع مخالفت ها | |
4 - رهبری: تقویت روحیه و هدایت افراد گروه ها | |
5 - تسریع تغییر: ابتكار یا مدیریت كردن تغییر | |
6 - پیوند سازی: تقویت ابزارهای پیوند سازی و ارتباطی | |
7 - تشریك مساعی و مشاركت: كارگروهی به منظور رسیدن به اهداف مشترك | |
8 - ظرفیت های گروهی: ایجاد هم افزایی در گروه برای رسیدن به اهداف جمعی |
پشتیبانی در صورت مشکل در دانلو فایل لطفا اول پیامک بدید 09214087336
پرسشنامه دلبستگی به مدرسه (موتون و همکاران، 1993)
پرسشنامه خوش بینی علمی مدرسه (هوی و همکاران ، 2008)
جایگاه حقوق بیگانگان از نظر قواعد بین المللی حقوق بشر-پاورپوینت و مقاله
ارتباط خودکنترلی و بهزیستی روانشناختی-پاورپوینت و مقاله
رابطه برنامه ریزی منابع سازمان و زنجیره تامین-پاورپوینت و مقاله
هیجانی ,های ,هوش ,ها ,دانلود ,دیگران ,هوش هیجانی ,های هوش ,هیجانی و ,ها و ,پایان نامه ,گزارش کارآموزی دانلود ,تحقیق برررسی مولفه
درباره این سایت